Pytania? Zadzwoń: +48 33 829 72 41/26

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

  • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
  • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
  • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
  • I rata do 15 listopada
  • II rata do 15 stycznia
  • III rata do 15 marca
  • IV rata do 15 maja
  • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
    Bank Pekao S.A.
    28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    + Administracja publiczna
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Kierownik studiów:
    mgr Jan Kowalczyk

    Adresaci:

    • absolwenci wyższych uczelni (posiadających dyplom magistra lub licencjata),
    • przyszli i obecni pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych, dla których ta forma kształcenia stwarza możliwość podniesienia kwalifikacji zawodowych i uzyskania uprawnień wymaganych przez obowiązujące prawo. Studia adresowane są również do pracowników instytucji prywatnych zainteresowanych zasadami funkcjonowania współczesnej administracji,
    • przyszli i obecni pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych, dla których ta forma kształcenia stwarza możliwość podniesienia kwalifikacji zawodowych i uzyskania uprawnień wymaganych przez obowiązujące prawo. Studia adresowane są również do pracowników instytucji prywatnych zainteresowanych zasadami funkcjonowania współczesnej administracji.
    Cel studiów:

    • podniesienie kwalifikacji zawodowych,
    • przygotowanie słuchaczy do wykorzystania posiadanej wiedzy do formułowania i rozwiazywania problemów z zakresu prawa administracyjnego,
    • przygotowanie słuchaczy do planowania i organizowania pracy zespołu lub organizacji realizujących takie zadnia
    • uzyskanie specjalistycznej wiedzy z zakresu nauk administracyjnych, kompleksowej i aktualnej wiedzy na temat istoty i funkcji administracji publicznej.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Absolwent otrzymuje niezbędny zasób wiedzy prawniczej, administracyjnej i menedżerskiej w połączeniu z konkretnymi umiejętnościami zawodowymi w administracji samorządowej, przede wszystkim w zakresie organizowania działalności lokalnej poprzez zarządzanie zarówno istniejącym mieniem samorządowym, jak i w obszarze programowania rozwoju lokalnego. Absolwent jest przygotowany do pracy na różnych szczeblach administracji samorządowej oraz w różnych obszarach aktywności wspólnot lokalnych. Studia skoncentrowane są na praktycznych aspektach działania administracji samorządowej ze szczególnym uwzględnieniem zasad prowadzenia i finansowania polityki rozwoju.
    Wykaz przedmiotów:
      Prawo administracyjne część ogólna.
      Prawo administracyjne materialne.
      Ustrój administracji publicznej: administracja rządowa, samorządowa (oraz inne podmioty).
      Postępowanie administracyjne.
      Pomoc socjalna.
      Postępowanie egzekucyjne w administracji.
      Kontrola administracji publicznej.
      Prawo finansowe.
      Legislacja administracyjna.
      Odpowiedzialność prawna urzędników administracji publicznej.
      Rozwiązywanie sporów w administracji.
      Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądem administracyjnym.
      Etyka urzędnicza, ograniczenia antykorupcyjne.
      Informatyzacja administracji.
      Administracyjne prawo osobowe.
      Dostęp i ochrona informacji (jawność działania administracji publicznej).
      Zamówienia publiczne.
      Finanse publiczne.
    Odpłatność za studia:

     

    1 500 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Administracja wymiaru sprawiedliwości i prokuratury
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • urzędnicy sądów powszechnych,
    • urzędnicy sądów administracyjnych,
    • urzędnicy prokuratury,
    • osoby, które chcą podjąć zatrudnienie w sądach powszechnych, sądach administracyjnych lub prokuraturze.
    Cel studiów:

    • nabycie przez słuchaczy wiedzy z zakresu prawa oraz postępowania cywilnego i karnego w zakresie niezbędnym dla urzędnika sądu lub prokuratury, egzekucji sądowej i administracyjnej, biurowości i warsztatu pracy urzędnika sądu lub prokuratury,
    • nabycie umiejętności niezbędne do podjęcia pracy w sądzie lub prokuraturze, zgodne z wymaganiami kwalifikacyjnymi w konkursach na stanowiska urzędnicze. Wiedza oraz umiejętności pracowników sądów i prokuratur zostaną pogłębione i usystematyzowane, zarówno poprzez wykłady, jak i praktyczne warsztaty. Osoby zainteresowane awansem zawodowym zdobędą również wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania sekretariatem w sądzie i prokuraturze.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Absolwent studiów będzie ponadto posiadał umiejętności niezbędne do podjęcia pracy w sądzie lub prokuraturze, zgodne z wymaganiami kwalifikacyjnymi w konkursach na stanowiska urzędnicze. Wiedza oraz umiejętności pracowników sądów i prokuratur zostaną pogłębione i usystematyzowane, zarówno poprzez wykłady, jak i praktyczne warsztaty. Osoby zainteresowane awansem zawodowym zdobędą również wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania sekretariatem w sądzie i prokuraturze.
    Wykaz przedmiotów:
      Ustrój organów ochrony prawnej
      Podstawy prawa cywilnego materialnego i procesowego
      Podstawy psychologii
      Pragmatyki służbowe
      Egzekucja należności Skarbu Państwa – wybrane zagadnienia
      Warsztaty z zakresu Egzekucji należności Skarbu Państwa
      Biurowość w sądzie powszechnym i prokuraturze
      Warsztaty z Biurowość w sądzie powszechnym i prokuraturze
      Zarządzanie sekretariatem w Sądzie i Prokuraturze
      Podstawy prawa karnego materialnego i procesowego
      Kryminalistyka
    Odpłatność za studia:

     

    1 750 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Analityk giełdowy, inwestor
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • osoby pragnących zdobyć potrzebne umiejętności i wiedzę do podjęcia pracy, w charakterze analityka lub doradcy inwestycyjnego, a także do samodzielnego inwestowania na giełdzie papierów wartościowych.
    • osoby pracujące jako doradcy finansowi: Open Finance, Expander,
    • osoby planujące podjąć pracę w charakterze analityka w działach analiz papierów wartościowych instytucji finansowych,
    • osoby chcące podjąć zatrudnienie, jako doradcy inwestycyjni,
    • osoby pragnące, jako specjaliści, samodzielnie inwestować na giełdzie papierów wartościowych,
    • specjaliści zajmujący się doradztwem finansowym oraz inwestycyjnym chcący rozszerzyć swoją wiedzę z zakresu inwestycji w papiery wartościowe,
    • osoby zainteresowane rozwojem wiedzy i umiejętności z zakresu analizy rynku papierów wartościowych.
    Cel studiów:

    • odniesienie umiejętności i wiedzy słuchaczy z zakresu analizy inwestycji w papiery wartościowe czyniąc ich specjalistami w danej dziedzinie, co pozwoli na:

      • podjęcie pracy w charakterze analityków rynku papierów wartościowych lub doradców inwestycyjnych,
      • samodzielne inwestowanie na zorganizowanym rynku papierów wartościowych,
      • wzrost atrakcyjności zawodowej i konkurencyjności słuchaczy na rynku pracy.

    • zwiększenie motywacji słuchaczy do kształcenia i doskonalenia zawodowego w obliczu stale zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych i wymagań rynku pracy, zwiększenia motywacji do dalszej pracy, zmniejszenie ryzyka wypalenia zawodowego. Ponadto zwiększenie świadomości w zakresie korzyści płynących z własnego dokształcania i doskonalenia zawodowego.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej.
    Słuchacz w czasie studiów zapozna się i nabędzie umiejętności, kompetencje oraz wiedzę w zakresie:
    • teoretycznych podstaw funkcjonowania rynków finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem giełd papierów wartościowych,
    • podstawowych aspektów prawnych związanych z obrotem papierami wartościowymi, z uwzględnieniem prawa krajowego i unijnego
    • reguł funkcjonowania giełdy papierów wartościowych, zasad składania zleceń i rozliczania transakcji poprzez Internet,
    • podstaw ekonomii i psychologii niezbędnych dla inwestora giełdowego,
    • analizy sprawozdań finansowych spółek giełdowych,
    • podstaw teoretycznych oraz umiejętności przeprowadzania analizy fundamentalnej,
    • wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel do przetwarzania danych ze sprawozdań finansowych w ramach analizy fundamentalnej oraz podejmowania decyzji inwestorskich.
    Słuchacz w czasie studiów zapozna się i nabędzie umiejętności, kompetencje oraz wiedzę w zakresie:
    • teoretycznych podstaw funkcjonowania rynków finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem giełd papierów wartościowych,
    • podstawowych aspektów prawnych związanych z obrotem papierami wartościowymi z uwzględnieniem prawa krajowego i unijnego,
    • reguł funkcjonowania giełdy papierów wartościowych, zasad składania zleceń i rozliczania transakcji poprzez Internet,
    • podstaw ekonomii i psychologii niezbędnych dla inwestora giełdowego,
    • analizy sprawozdań finansowych spółek giełdowych,
    • podstaw teoretycznych oraz umiejętności przeprowadzania analizy fundamentalnej,
    • wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel do przetwarzania danych ze sprawozdań finansowych w ramach analizy fundamentalnej oraz podejmowania decyzji inwestorskich,
    • teorii oraz praktycznych umiejętności przeprowadzania analizy technicznej,
    • obsługi specjalistycznego oprogramowania do podejmowanie decyzji inwestorskich w ramach analizy technicznej,
    • podstaw teoretycznych oraz umiejętności w zakresie analizy portfelowej,
    • wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel na potrzeby analizy portfelowej oraz podejmowania decyzji inwestorskich,
    • wyceny obligacji oraz zasad obrotu nimi na GPW,
    • teoretycznych i praktycznych reguł inwestowania w instrumenty pochodne – kontrakty futures, opcje,
    • podstaw finansów behawioralnych,
    • sprawnego podejmowania decyzji inwestycyjnych w ramach określonych strategii inwestycyjnych,
    • zdolności do twórczego, kreatywnego rozwiązywania trudnych problemów w ramach decyzji inwestycyjnych w papiery wartościowe.
    Wykaz przedmiotów:
      Giełdy papierów wartościowych w systemie finansowym
      Charakterystyka funkcjonowania Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie
      Podstawy prawne obrotu papierami wartościowymi
      Podstawowe zagadnienia z zakresu matematyki finansowej
      Elementy ekonomii dla inwestorów giełdowych
      Sprawozdania finansowe jako źródło informacji o spółkach giełdowych
      Analiza fundamentalna
      Analiza fundamentalna w praktyce
      Analiza techniczna
      Analiza techniczna w praktyce
      Analiza portfelowa
      Analiza portfelowa w praktyce
      Inwestycje w obligacje
      Podstawy zawierania transakcji na rynku kontraktów terminowych
      Podstawy zawierania transakcji na rynku opcji
      Elementy finansów behawioralnych
      Podstawy budowy strategii inwestycyjnej oraz systemu inwestycyjnego
    Odpłatność za studia:

     

    1 750 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Compliance w organizacji NOWOŚĆ!!
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Planowany termin rozpoczęcia zajęć:
    26 marzec 2022

    Adresaci:

    • osoby, które ukończyły studia wyższe i dalszy rozwój kariery zawodowej wiążą z istniejącymi bądź powstającymi działami zarządzania ryzykiem zgodności organizacji (Compliance),
    • osoby, które posiadają lub będą posiadać uprawnienia decyzyjne w zakresie budowy i realizacji programów i strategii Compliance,
    • osoby, z działów prawnych, audytu, rozwoju biznesu, relacji z inwestorami, pionów komunikacji społecznej, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi, są trenerami wewnętrznymi,
    • osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem, przeciwdziałanie nadużyciom oraz promocję zachowań etycznych
    • członkowie organizacji zakładowych związków zawodowych
    Cel studiów:

    • przygotowanie uczestników do nowego zawodu jakim jest Compliance Officer
    • zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu tematyki Compliance, z różnych perspektyw przy wykorzystaniu praktycznych narzędzi
    • w trakcie studiów przedstawimy jak, w ramach istniejących struktur i rozwiązań, w różnych organizacjach zastosować odpowiednie instrumenty do rozbudowy efektywnego systemu Compliance dopasowanego do różnego rodzaju przedsiębiorstw
    • zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu tematyki Compliance,
    • słuchacz zapozna się z czynnikami ryzyka i zagrożenia oraz braku zgodności (Compliance risk)

    Zajęcia prowadzą praktykujący wykładowcy WSFIP oraz zewnętrzni doświadczeni trenerzy/eksperci ACCOUNTING & lAW SP.ZOO i Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej, posiadający odpowiednie certyfikaty oraz kwalifikacje


    Po ukończeniu studiów z wynikiem pozytywnym absolwenci otrzymują:

    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej.
    Wykaz przedmiotów:
      Podstawowe elementy określające funkcję Compliance
      Otoczenie prawne i regulacyjne organizacji
      Compliance w organizacji czyli: proces zarządzania ryzykiem braku zgodności. Zadania i odpowiedzialność Compliance Officera - wykłady i warsztaty
      Ochrona danych osobowych – aspekty praktyczne. Ochrona informacji, w tym m.in. tajemnica przedsiębiorstwa, tajemnica zawodowa, informacje niejawne, kontrolą systemów informacyjnych i ochroną danych osobowych
      Przestępczość w biznesie – rola Compliance w mitygowaniu ryzyka oraz wykrywaniu nadużyć : wykłady i warsztaty/Case
      Biznesowe fair play wobec klientów i konkurencji – rola Compliance.
      Proces i procedura reagowania przez Compliance na incydenty/ naruszenia/ nadużycia.
      Zapobieganie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu jako istotny element ograniczenia ryzyka
      Ład korporacyjny i rola Compliance w etyce biznesu
      Dodatkowe konsultacje – A&L Sp. Z.O.O. – prezentacja bezpiecznych – zapewniających poufność programów zgłaszania niezgodności w organizacji.
    Odpłatność za studia:

     

    1 750 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Egzekucja sądowa i administracyjna
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • pracownicy administracyjnych sądów powszechnych,
    • pracownicy kancelarii komorniczych,
    • pracownicy kancelarii komorniczych,
    • pracownicy urzędów skarbowych,
    • pracownicy urzędów kontroli skarbowej,
    • pracownicy podmiotów realizujących funkcję wierzyciela w postępowaniu egzekucyjnym (pracowników: działów finansowo - księgowych, działów prawnych oraz osób zajmujących się organizacją komórek windykacyjnych),
    • pracownicy podmiotów gospodarczych stosujących umowy factoringowe,
    • pracowników Poczty Polskiej zajmujących się windykacją należności z tytułu abonamentów RTV i innych.
    Cel studiów:

    • pracowników Poczty Polskiej zajmujacych sie windykacja naleznosci z tytulu abonamentów RTV i innych,
    • pracowników Poczty Polskiej zajmujacych sie windykacja naleznosci z tytulu abonamentów RTV i innych.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Absolwent studiów nabędzie wiedzę w zakresie różnych dziedzin prawa niezbędną do prowadzenia postępowania egzekucyjnego jak i również pogłębi wiedzę w zakresie posługiwania się normami etycznymi i standardami wykonywania zawodu. Po ukończeniu studiów absolwent podniesie swoje umiejętności w posługiwaniu się przepisami prawa, prowadzenia postępowania egzekucyjnego, sporządzania pism procesowych oraz będzie posiadał umiejętność rozwiązywania konkretnych problemów występujących w postępowaniu egzekucyjnym.
    Wykaz przedmiotów:
      Prawo administracyjne materialne - wybrane zagadnienia
      Postępowanie administracyjne/podatkowe i sądowo- administracyjne
      Warsztaty z prawa administracyjnego i postępowania administracyjnego/podatkowego
      Elementy prawa cywilnego
      Postępowanie cywilne
      Elementy prawa handlowego
      Elementy prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
      Weryfikacja kontrahentów biznesowych
      Prawo karne i karne skarbowe wybrane zagadnienia
      Prawo finansowe i finansów publicznych wybrane zagadnienia
      Podstawy prawa Unii Europejskiej
      Etyka i psychologia oraz komunikacja z dłużnikiem w postępowaniu egzekucyjnym wybrane zagadnienia
      Postępowanie zabezpieczające
      Egzekucja sądowa
      Warsztaty z egzekucji sądowej
      Biurowość i operacje finansowe komorników
      Postępowanie egzekucyjne w administracji
      Warsztaty z egzekucji administracyjnej
    Odpłatność za studia:

     

    1 500 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Gospodarka nieruchomościami w zakresie wyceny nieruchomości
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • posiadających wyższe wykształcenie, które chciałby nabyć uprawienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości,
    • dla osób, które chciałby nabyć uprawienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości, w szczególności pracowników spółdzielni mieszkaniowych i administracji, pracowników banków, doradców inwestycyjnych, przedsiębiorców, firm zarządzających nieruchomościami oraz innych osób uczestniczących w obrocie i zarządzaniu nieruchomościami, kandydatów na rzeczoznawców majątkowych,
    • dla pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu szacowania nieruchomości.
    Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie wyceny nieruchomości jest jednym z elementów postępowania kwalifikacyjnego na drodze do uzyskania licencji rzeczoznawcy majątkowego.
    Program studiów wyczerpuje minimum programowe dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny nieruchomości, przewidziane na podstawie art. 196 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014 r. poz. 518, z późn. zm.), ogłoszone w  Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju  z dnia 12 czerwca 2014 r. w sprawie minimalnych wymogów programowych dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny (Dz. U. z 2014 r., poz. 826).
    Cel studiów:

    przygotowanie do wykonywania zawodu rzeczoznawcy majątkowego, a także specjalisty w zakresie: doradztwa na rynkach nieruchomości, oceny efektywności inwestowania w nieruchomości, określania skutków finansowych uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wyceny przedsiębiorstw, określania wartości bankowo- hipotecznej oraz innych aktywności związanych z szeroko pojętym gospodarowaniem nieruchomościami.

    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 286 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Studia przygotowują do odbycia praktyki zawodowej i egzaminu na "rzeczoznawcę majątkowego" oraz do wykonywania zawodu "pośrednika w obrocie nieruchomości" lub "zarządcy nieruchomości" po odbyciu praktyki i przejściu z wynikiem pozytywnym postępowania kwalifikacyjnego. Program studiów obejmuje zagadnienia prawne w gospodarce nieruchomościami, zarządzanie nieruchomościami, marketing w nieruchomościach, gospodarkę finansową i rachunkowość, dokumentację i nadzór budowlany, eksploatację zasobów mieszkaniowych, podstawy kosztorysowania inwestycji w nieruchomości. Studia przeznaczone są między innymi dla deweloperów, architektów, inżynierów budowlanych, agentów ubezpieczeniowych, doradców inwestycyjnych, urzędników państwowych i samorządowych, pracowników spółdzielni mieszkaniowych, zarządców wspólnot mieszkaniowych, właścicieli nieruchomości.
    Wykaz przedmiotów:
    Podstawy wiedzy z zakresu prawa:
      Część ogólna prawa cywilnego
      Podstawy prawa rzeczowego
      Podstawy prawa zobowiązań
      Wybrane zagadnienia z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego
      Podstawy prawa i postępowania administracyjnego
      Źródła informacji o nieruchomościach
      Gospodarka przestrzenna
      Gospodarka nieruchomościami
      Gospodarka mieszkaniowa i prawo spółdzielcze
      Gospodarka rolna, leśna i wodna
      Ochrona danych osobowych
      Zamówienia publiczne
    Podstawy wiedzy ekonomicznej:
      Podstawy ekonomii
      Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości
      Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji
      Elementy finansów i bankowości
      Podstawy matematyki finansowej
      Podstawy statystyki i ekonometrii
      Elementy rachunkowości
    Podstawy wiedzy technicznej:
      Podstawy budownictwa
      Przegląd technologii w budownictwie
      Proces inwestycyjny w budownictwie
      Eksploatacja nieruchomości
      Podstawy kosztorysowania
    Rzeczoznawstwo majątkowe:
      Status prawny rzeczoznawcy majątkowego
      Organizacje zawodowe rzeczoznawców majątkowych
      Standardy zawodowe i etyka zawodowa rzeczoznawcy majątkowego
      Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
      Podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości w Polsce
      Wycena praw rzeczowych i zobowiązań umownych
      Wycena nieruchomości zurbanizowanych
      Wycena gruntów rolnych, upraw sadowniczych, roślin ozdobnych i gruntów pod wodami
      Wycena nieruchomości leśnych oraz zadrzewionych i zakrzewionych
      Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i wycena nieruchomości specjalnych
      Wycena maszyn i urządzeń trwale związanych z nieruchomością
      Wycena masowa
      Dokumentacja procesu wyceny
      Doradztwo na rynku nieruchomości
      Seminarium dyplomowe
    Odpłatność za studia:

     

    2 000 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Grafologia - Kryminalistyczne badanie dokumentów NOWOŚĆ!!
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Opis kierunku:

    Studia podyplomowe przeznaczone są dla osób z wykształceniem wyższym ( na poziomie licencjatu lub magisterium). Zainteresowanych tematyką kryminalistyczną, zwłaszcza Grafologią rozumianą jako poznanie osobowości poprzez analizę realizacji graficznych oraz kryminalistycznym badaniem dokumentów publicznych oraz prywatnych, wraz z badaniem dokumentów za pomocą technik specjalnych, pracą biegłego z tego zakresu.

    Adresaci:

  • absolwenci wyższych uczelni (posiadających dyplom magistra lub licencjata),
  • osoby zainteresowane tematyka kryminalistyczną, zwłaszcza Grafologią
  • dla aplikantów asesorów sądowych, osób pracujących w innych zawodach prawniczych
  • pracowników resortu MSWiA
  • funkcjonariuszy celnych, skarbowych zajmujących się dokumentami
  • osoby pragnące w przyszłości pełnić funkcję biegłego sądowego z zakresu „ekspertyzy dokumentów”
  • Cel studiów:
    • przekazanie słuchaczom profesjonalnej wiedzy oraz praktycznej wiedzy z zakresu kryminalistycznych badań dokumentów
    • Grafologia rozumiana jako poznanie osobowości poprzez analizę realizacji graficznych
    • badanie dokumentów publicznych, prywatnych oraz badanie tekstów pod kątem językowym, jakościowym i pochodzeniowym
    • słuchacze zaznajomią się z problematyką RODO uzyskując osobny certyfikat szkolenia inspektora RODO
    • poszerzenie dotychczasowej wiedzy prawniczej z zakresu specjalistycznej metodyki badawczej w kryminalistyce, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z badaniem i oceną dokumentów, tekstów typowych i nietypowych, wydruków komputerowych itp.
    • badaniem i oceną dokumentów, tekstów typowych i nietypowych, wydruków komputerowych, itp.
    Sposób prowadzenia zajęć opiera się na metodach aktywizacyjnych ze szczególnym naciskiem na zajęcia praktyczne. Zajęcia z badań kryminalistycznych uzupełnione są zagadnieniami z podstaw prawnych dot. biegłych i ekspertów sądowych , przepisów celnych oraz fotografii wykorzystywanej w kryminalistyce.
    Czas trwania studiów i organizacja zajęć:
    Studia podyplomowe rozpoczną się w październiku/marcu i trwają dwa semestry. Zajęcia będą odbywały się soboty i niedziele co 2 tygodnie. Część w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej – czyli stacjonarnie (np. ćwiczenia), na terenie Uczelni.
    Kadra:
    To osoby z wieloletnim doświadczeniem prokuratorskim, sędziowskim, adwokackim, techniki kryminalistycznej, psychologii oraz czynni biegli sądowi.
    Wykaz przedmiotów:
    Między innymi:
      Podstawy Neuropsychologii
      Badanie grafomaży
      Pojecie dokumentu rodzaje dokumentów
      Przepisy prawa
      Badanie tekstu jednolitego
      Zabezpieczenie ,Konserwacja i Archiwizacja dokumentów jako dowodów rzeczowych
      Odcisk palca jako swoisty rodzaj podpisów
      Badanie dokumentu spalonego
    Po ukończeniu studiów podyplomowych:
    Absolwenci będą przygotowani do pracy na stanowisku: eksperta w zakresie przeprowadzenia i nadzorowania badań dokumentów, papierów wartościowych, różnego rodzaju tekstów, itp. W laboratoriach kryminalistycznych, placówkach śledczych lub też prowadząc indywidualną działalność. Mogą także ubiegać się pracę w charakterze biegłego sądowego w zakresie oceny i analizy ww. dokumentów jako dowodów śledczych.
    Odpłatność za studia:

     

    1 700 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Handel międzynarodowy i cło NOWOŚĆ!!

    Ambasadorem kierunku jest międzynarodowa frma 3CARGO

    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     mkijas@wsfip.edu.pl

    Adresaci:

    Adresatami studiów są osoby pracujące lub zamierzające podjąć pracę w przedsiębiorstwach obsługujących międzynarodową wymianę towarową, agencjach celnych lub w jednostkach administracji publicznej związanych z obrotem towarowym z zagranicą, jak również wszystkie osoby zainteresowane nabyciem wiedzy z zakresu obsługi celnej podmiotów oraz nadzoru międzynarodowego obrotu towarowego.

    Cel studiów:

    Celem studiów jest nabycie niezbędnych umiejętności oraz kwalifikacji zawodowych, pozwalających na prowadzenie efektywnej działalności w sferze handlu międzynarodowego w zakresie obsługi celnej podmiotów.

     

     

    Opis studiów:
    Studia przygotowują słuchacza do wykonywania zawodów związanych z odprawami celnymi towarów, ze szczególnym naciskiem na zawód agenta celnego, który jest pośrednikiem pomiędzy urzędem celnym a podmiotem, który importuje lub eksportuje towary. Absolwent kierunku jest wyposażony w wiedzę oraz kompetencje pozwalające mu na dokonywanie odpraw celnych, zgłoszeń celnych, uiszczanie opłat celnych, obsługę dokumentacji niezbędnej w czynnościach celnych, prowadzenie magazynu celnego.
    Ambasadorem kierunku jest Pani Beata Krawczyk – Jastrzębska – CEO 3CARGO Sp.z o.o., Vice Prezes Czechowickiej Delegatury RIG w Katowicach
    czas trwania studiów: studia dwusemestralne
    forma zajęć: zajęcia on-line
    Absolwent może ubiegać się o wpis na listę agentów celnych, prowadzoną przez Izbę Administracji Skarbowej w Warszawie (Prawo celne; Dz. U. 2020 poz. 1382).
    Wykaz przedmiotów:
      Unijne prawo celne obrotu towarowego z zagranicą
      Handel zagraniczny - wybrane zagadnienia
      Obsługa celna międzynarodowego łańcucha dostaw
      Uwarunkowania współczesnego transportu międzynarodowego
      Spedycja - regulacje i dokumenty
      Transport - wybrane technologie
      Wspólnotowa Taryfa Celna
      Zgłoszenia celne
      Uproszczenia celne w handlu zagranicznym
      Podatek akcyzowy
      Statystyka obrotu towarowego w Unii – INTRASTAT
      Podstawy specjalistycznego języka angielskiego
    Odpłatność za studia:

     

    2 100 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Kadry i Płace
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Kierownik studiów:
    Dr Władysław Świątek

    Adresaci:

    • osoby mające zamiar podjąć pracę w działach kadrowo-płacowych,
    • pracownicy działów HR, zarządzania personelem lub też kadr, którzy chcieliby rozszerzyć i zaktualizować swoje umiejętności oraz wiedzę z dziedziny kadrowo-płacowej.
    Cel studiów:

    • przygotowanie specjalistów w zakresie administrowania i organizacji kadr,
    • uzyskanie niezbędnej wiedzy z zakresu prawa pracy, wynagrodzeń, świadczeń pracowniczych, dokumentacji kadrowej, podatkowej oraz ZUS.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego o każdym semestrze studiów. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Absolwenci studiów podyplomowych będą dysponować wiedzą teoretyczną i praktyczną w obszarze rozliczeń z pracownikami, prawa podatkowego oraz relacji z instytucjami publicznymi w zakresie rozliczeń zobowiązań publicznych z tytułu zatrudnienia. Absolwent nabywa wiedzę i praktyczne umiejętności związane z prowadzeniem bieżących spraw pracowniczych, naliczaniem wynagrodzeń oraz rozliczaniem z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędem Skarbowym.
    Wykaz przedmiotów:
      Zasady zawierania i rozwiązywania umów o pracę, umów cywilno-prawnych
      Ochrona stosunku pracy oraz obowiązki pracownika i pracodawcy
      Bezpieczeństwo i higiena pracy
      Czas pracy i urlopy pracownicze
      Szkolenia i doskonalenie pracowników
      Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym
      Wynagradzanie i motywowanie płacowe i pozapłacowe (w tym Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych)
      Zasady naliczania wynagrodzeń ze stosunku pracy oraz systemy wynagrodzeń
      Zasady rozliczania umów cywilno-prawnych
      Obowiązki zakładu pracy wobec ZUS, PFRON, GUS (omówienie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej w zakresie ubezpieczeń społecznych)
      Sporządzanie listy płac ( warsztaty praktyczne w tym zasady naliczania, opłacania i rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne)
      Program Płatnik – warsztaty w tym zasady sporządzania i korygowania dokumentów
      Podróże służbowe (krajowe i zagraniczne) i inne pozapłacowe świadczenia pracownicze
      Akta osobowe i dokumentacja pracownicza w przedsiębiorstwie (w tym e-akta)
      Podatek dochodowy od osób fizycznych
      Postępowanie egzekucyjne, administracyjne i sądowe w zakresie potrąceń z wynagrodzeń oraz należności publiczno-prawnych
      Sporządzanie dokumentacji dla pracowników przechodzących na emeryturę
      Świadczenia krótkoterminowe z ubezpieczenia społecznego (w tym zasiłek chorobowy, macierzyńskie, rodzicielskie, ojcowskie, opiekuńcze)
      Zasady prowadzenia działalności gospodarczej
      Program Symfonia
    Odpłatność za studia:

     

    1 500 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Komunikacja menedżerska
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • kadra menedżerskiej firm i instytucji,
    • pracownicy działów marketingu,
    • pracownicy działów HR,
    • pracownicy działów Public Relations,
    • pracownicy urzędów miast, gmin, powiatów,
    • pracownicy banków,
    • pracownicy agencji reklamowych, marketingowych,
    • osoby, które pragną rozszerzyć swoje kompetencje w zakresie komunikacji w biznesie oraz technik public relations,
    Cel studiów:

    • dostarczenie specjalistycznej, a zarazem praktycznej wiedzy, niezbędnej do wykonywania zawodu Pracownika działu HR, marketingu, działu promocji,
    • podniesienie kompetencji niezbędnych w skutecznym zarządzaniu w  biznesie w nieustannie zmieniającym się, silnie konkurencyjnym środowisku gospodarczym. Program studiów koncentruje się na praktycznych aspektach roli menedżera jako kreatora biznesu na skalę swojego zespołu, branży, jednostki organizacyjnej.  Studia mają również na celu dostarczenie pakietu narzędzi do zarządzania potencjałem swoich pracowników, do motywowania i angażowania ludzi.   Słuchacze poznają zarówno teoretycznie jak i praktycznie zagadnienia związane z decyzjami menedżerskimi, strategią działania firmy w warunkach konkurencji, kierowaniem ludźmi i kulturą organizacyjną. Metodyka zawiera również gry symulacyjne, indywidualne ćwiczenia, warsztaty z negocjacji, komunikacji oraz studia indywidualnych przypadków.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Ukończenie Studiów Podyplomowych Komunikacja menedżerska przyczyni się do nabycia wiedzy specjalistycznej bądź jej pogłębienia przez słuchaczy, a przez to również do lepszego wykonywania obowiązków służbowych.
    Wykaz przedmiotów:
    BLOK I Podstawy ekonomii
      Finanse publiczne i system bankowy
      Analiza rynku
      Analiza ekonomiczno-finansowa
      Podstawy rachunkowości finansowej i zarządczej
      Finanse przedsiębiorstw
      Zarządzanie kadrami
    BLOK II Komunikacja międzyludzka
      Porozumiewanie się w bliskich kontaktach międzyludzkich- ujęcie teoretyczne
      Psychologia w komunikacji społecznej
      Efektywna komunikacja pisemna
      Negocjacje w biznesie
      Trening komunikacji interpersonalnej
      Asertywność w kontaktach [relacjach] zawodowych
    BLOK III Public Relations – najnowsze trendy
    Prawno-etyczne aspekty działań PR
      Modele public relations
      PR w Internecie
      Strategie budowania relacji z prasą
      PR w organizacji
      Marketing i reklama – najnowsze ujęcia
    BLOK IV Rozwój osobisty
      Coaching i mentoring
      Nowoczesne metody uczenia się z elementami Action Learning
      Warsztat umiejętności dobrego menedżera i PRowca:
    • praca nad głosem,
    • retoryka,
    • sztuka wystąpień publicznych (zajęcia z kamerą),
    • sposoby radzenia sobie ze stresem,
    • zarządzanie czasem,
    • savoir vivre w biznesie,
      Kreatywny biznes – techniki myślenia twórczego.
    Odpłatność za studia:

     

    1 500 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Kryminalistyka i metody zwalczania przestępczości
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • absolwentów wyższych uczelni (posiadających dyplom magistra lub licencjata) głównie kierunków: bezpieczeństwa wewnętrznego, pedagogiki, resocjalizacji, prawa, psychologii, socjologii, politologii),
    • osoby zainteresowane pracą w służbach i urzędach, które w zakresie swoich obowiązków mają ściganie i zwalczanie przestępczości,
    • sędziowie, prokuratorzy, adwokaci, radcy prawni, aplikanci zawodów prawniczych,
    • kuratorzy sądowi,
    • osoby zatrudnione w podmiotach świadczących usługi detektywistyczne oraz ochrony osób i mienia,
    • osoby zainteresowane pracą w służbach i urzędach, które w zakresie swoich obowiązków mają ściganie i zwalczanie przestępczości.
    Cel studiów:

    • prawidłowa ocena ryzyko popełnienia przestępstwa,
    • poznanie sposobów eliminowania zjawisk mogących prowadzić do rozwoju przestępczości,
    • poznanie sposobów eliminowania zjawisk mogących prowadzić do rozwoju przestępczości,
    • poznanie prawidłowych technik ujawnienia i zabezpieczania śladów z miejsca przestępstwa,
    • umiejętność prawidłowego wykorzystania zebranych w sprawie dowodów,
    • umiejętność oceny prawidłowości zabezpieczenia śladów i dowodów na miejscu przestępstwa.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej.
    Wykaz przedmiotów:
      Podstawy kryminalistyki (taktyka, strategia kryminalistyczna, ślad kryminalny)
      Ekspertyza kryminalistyczna
      Zasady procesu karnego
      Psychologia zeznań i wyjaśnień (przesłuchanie świadka, podejrzanego)
      Psychologia sądowa - teoria i praktyka (profilowanie psychologiczne nieznanych sprawców zabójstw)
      Sądowo-lekarskie oględziny ciała i zwłok
      Identyfikacja osób (daktyloskopia, cheiloskopia, otoskopia, odontoskopia, gantiskopia, biologia kryminalistyczna, genetyka, osmologia, poligraficzna- wariograficzna, antropologia).
      Identyfikacja rzeczy (broni, fizyko-chemiczna, mechanoskopijna, informatyczna, mikrośladów, dokumentów). Kompleksowe badanie dowodów rzeczowych.
      Kompleksowe badanie dowodów rzeczowych.
      Oględziny miejsca zdarzenia.
      Technika i taktyka oględzin miejsca zdarzenia; Praktyczne aspekty pracy technika kryminalistyki
      Oględziny osoby.
      Oględziny rzeczy.
      Przeszukanie, zatrzymanie rzeczy.
      Ślady kryminalistyczne w cyberprzestrzeni
      Kryminalistyczny ślad językowy.
      Dokumentacja czynności kryminalistycznych
      Zdarzenia z użyciem broni (warsztaty na strzelnicy)
    Odpłatność za studia:

     

    1 500 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • Absolwenci wyższych uczelni posiadających dyplom magistra, licencjata, inżyniera lub inny równorzędny uznany na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
    • Osoby, które pełnią lub zamierzają pełnić funkcje administratora, Inspektora Danych Osobowych, osoby pełniące funkcję Compliance Officer , pracodawcy i inne podmioty zatrudniające, pracownicy zatrudnieni w komórkach odpowiedzialnych za sprawy personalne, osoby odpowiedzialne za audyt danych osobowych,  wdrożenie systemu ochrony danych osobowych w jednostce oraz inne podmioty mające w swej działalności do czynienia z danymi osobowymi w celu podniesienia kwalifikacji
    Cel studiów:

    Celem studiów podyplomowych jest zapoznanie słuchaczy z metodami i środkami ochrony informacji. Zdobycie wiedzy oraz umiejętności w zakresie problematyki funkcjonowania systemu ochrony danych osobowych. Przekazanie słuchaczom wiedzy i umiejętności niezbędnych do organizowania i realizacji przedsięwzięć z zakresu ochrony danych osobowych.

    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego.
    Wykaz przedmiotów:
      Wprowadzenie do ochrony danych osobowych i informacji niejawnych
      Europejskie, krajowe i międzynarodowe podstawy prawne ochrony danych osobowych
      Zasady przetwarzania danych osobowych i rejestr czynności przetwarzania.
      Rola i zadnia Administratora danych osobowych, Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz Urzędu Ochrony Danych Osobowych
      Przepisy RODO w aspekcie transferu danych do państw trzecich
      Prawne i praktyczne aspekty tworzenia dokumentacji ochrony danych osobowych
      Ochrona informacji niejawnych
      Nadzór i kontrola przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych
      Zarządzanie bezpieczeństwem informacji w świetle wymagań normy PN-ISO/IEC 27002:2017
      Zarządzanie organizacją ochrony informacji niejawnych
      Działalność służb specjalnych państw obcych – zagrożenie danych osobowych i informacji niejawnych
      Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
      Przestępstwa przeciwko informacji
    Odpłatność za studia:

     

    1 400 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Prawo i procedury administracyjne
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • osoby posiadające dyplom ukończenia jednolitych studiów magisterskich,
    • osoby I i II stopnia dowolnego kierunku,
    • pracownicy administracji publicznej różnego szczebla,
    • pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej,
    • kierownictwo jednostek organizacyjnych gmin, powiatów, województw.
    Cel studiów:

    • pogłębienie wiedzy prawniczej, sprawności organizacyjnej i doskonalenie umiejętności interpersonalnych pracowników administracji publicznej,
    • studia mają na celu nabycie, uzupełnienie bądź usystematyzowanie wiedzy z zakresu administracji oraz ogólnej wiedzy prawniczej niezbędnej do wykonywania obowiązków pracowniczych,
    • po ukończeniu studiów absolwent podniesie swoje umiejętności w posługiwaniu się przepisami prawa, sporządzania pism oraz będzie posiadał umiejętność rozwiązywania konkretnych problemów występujących w postępowaniu egzekucyjnym,
    • w zakresie kompetencji społecznych efektem ukończenia studiów będzie umiejętność prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania problemów związanych z prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Ukończenie studiów pomoże w kompetentnym, sprawnym i skutecznym zarządzaniu przedsięwzięciami publicznymi w różnych aspektach działalności administracji. Absolwent studiów nabędzie wiedzę w zakresie różnych dziedzin prawa niezbędną do prowadzenia działań administracyjnych jak i również pogłębi wiedzę w zakresie posługiwania się normami etycznymi i standardami wykonywania zawodu.
    Wykaz przedmiotów:
      Wstęp do prawoznawstwa
      Prawo administracyjne
      Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądem administracyjnym
      Postępowanie egzekucyjne w administracji
      Wybrane zagadnienia prawa cywilnego
      Wybrane zagadnienia prawa karnego
      Finanse publiczne
      Prawo służby publicznej
      Metodyka zachowań w administracji
      Komunikacja i negocjacje w administracji
      Nauka administracji
      Instytucje i prawo Unii Europejskiej
      Procedury pozyskiwania funduszy unijnych
    Odpłatność za studia:

     

    1 750 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Prawo i zarządzanie w ochronie zdrowia
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • dyrektorzy, kierownicy lub ordynatorzy jednostek organizacyjnych służby zdrowia,
    • pracownicy wydziału zdrowia,
    • kadra menedżerska publicznych i niepublicznych jednostek opieki zdrowotnej,
    • osoby zatrudnione w instytucjach związanych ze zdrowiem publicznym, ubezpieczeniami zdrowotnymi,
    • instytucjach regulujących i nadzorujących działanie systemu ochrony zdrowia, przedstawicielom firm farmaceutycznych, szczególnie polecane są lekarzom, pielęgniarkom, farmaceutom, przedstawicielom firm farmaceutycznych,
    • pracownicy organów administracji rządowej,
    • pracownicy jednostek samorządu terytorialnego,
    • pracownicy instytucji ubezpieczeń zdrowotnych,
    • osoby chcące zdobyć kompetencje w zakresie organizacji i zarządzania służbą zdrowia,
    • osoby zainteresowane przedmiotową tematyką, którzy ukończyli studia wyższe.
    Cel studiów:

    • dostarczenie specjalistycznej wiedzy i praktycznych umiejętności,
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. W programie studiów przewidziane są przedmioty jak w szczególności: prawo pacjenta, prawo medyczne, odpowiedzialność zawodowa a kodeks etyki lekarskiej, zarządzanie personelem, zarządzanie jakością usług leczniczych, komercjalizacja szpitali, administracyjnoprawna regulacja ochrony zdrowia w Polsce i Unii Europejskiej.
    W trakcie nauki słuchacze mogą nabyć wiedzę w zakresie funkcjonowania jednostek służby zdrowia, zarządzania finansami, wdrażania jakości i zarządzania personelem, jak również nabyć umiejętności analizowania potrzeb rynku, prowadzenia negocjacji i zawierania kontraktów. Osoby prowadzące zajęcia na studiach podyplomowych charakteryzują się zarówno dużą wiedzą jak i doświadczeniem zawodowym w zakresie realizowanego materiału. Obok osób z uznanym dorobkiem naukowym, zajęcia prowadzą również praktycy zajmujący się na co dzień wyżej opisanymi zagadnieniami.
    Wykaz przedmiotów:
      Administracyjnoprawna regulacja ochrony zdrowia w Polsce i Unii Europejskiej
      Finansowanie ochrony zdrowia. Rynek usług medycznych. Ubezpieczenia zdrowotne
      Podstawy teorii organizacji i zarządzania
      Zarządzanie podmiotami wykonującymi działalność leczniczą – aspekty prawne i ekonomiczne
      Zarządzanie personelem
      Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi
      Zarządzanie finansami podmiotów wykonujących działalność leczniczą, pozyskiwanie funduszy europejskich
      Zarządzanie majątkiem podmiotów wykonujących działalność leczniczą (np. efektywność wykorzystywania urządzeń medycznych, logistyka, transport wewnątrzzakładowy)
      Komercjalizacja szpitali
      Zarządzanie jakością usług leczniczych
      Prawo zamówień publicznych
      Prawo pracy
      Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne
      Prawa pacjenta
      Prawne regulacje zawodów medycznych (tajemnica zawodowa, ochrona danych, pacjenci z zaburzeniami psychicznymi)
      Prawo karne
      Prawo cywilne
      Prawo spółek
      Gospodarka lekami i apteki szpitalne, wymogi sanitarne
      Prawo medyczne (wykonywanie zawodu przyznanie, odbieranie, uzyskanie)
      Odpowiedzialność zawodowa a kodeks etyki lekarskiej.
      Outsourcing usług medycznych.
      Błąd medyczny a niepowodzenie medyczne
      Ochrona zdrowia psychicznego w Polsce
      Dokumentacja medyczna i jej znaczenie kliniczne
      Kontraktowanie z NFZ
      Ratownictwo medyczne i zarządzanie kryzysowe
      Badania naukowe i eksperymenty biomedyczne – aspekty etyczne
    Odpłatność za studia:

     

    1 550 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • osoby chcące zdobyć kompetencje w obszarze obsługi kadrowo-płacowej w przedsiębiorstwie,
    • pracownicy działów kadr, księgowości, osób zarządzających zasobami pracy, pracodawców i innych osób, które w swojej pracy zawodowej stosują prawo pracy,
    • pracownicy sektora prywatnego oraz publicznych służb zatrudnienia, zajmujący się w praktyce prawem pracy i ubezpieczeń społecznych,
    • osoby pragnące wzbogacić oraz uaktualnić swoją dotychczasową wiedzę,
    • prawnicy zajmujący się doradztwem w sprawach z zakresu prawa pracy,
    • ukończenie studiów może też pomóc w zmianie kwalifikacji i znalezieniu satysfakcjonującej pracy osobom, które dopiero zamierzają zająć się sprawami kadrowymi oraz wynagrodzeń.
    Cel studiów:

    • przekazanie słuchaczom specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności praktycznych z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
    • zapoznanie z aktualnymi przepisami prawa pracy, obowiązkami pracodawców i pracowników, zasadami naliczania wynagrodzeń, zasadami naliczania świadczeń na rzecz pracowników, sporządzania dokumentacji kadrowej, podatkowej oraz ubezpieczeniowej,
    • przygotowanie słuchacza do wykonywania zawodu specjalisty menedżera odpowiedzialnego za: obsługę procesów kadrowo-płacowych, pogłębianie i aktualizację wiedzy w wyżej wymienionym zakresie przez osoby stosujące prawo pracy i ubezpieczeń społecznych w zakładach pracy, urzędach administracji państwowej i samorządowej, zakładach budżetowych.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Osoby prowadzące zajęcia na studiach podyplomowych posiadają zarówno dużą wiedzę jak i doświadczenie zawodowe w zakresie tematyki prowadzonych zająęć. Obok osób z uznanym dorobkiem naukowym, zajęcia prowadzą również praktycy zajmujący się na co dzień wyżej opisanymi zagadnieniami. Ukończenie studiów może też pomóc w zmianie kwalifikacji i znalezieniu satysfakcjonującej pracy osobom, które dopiero zamierzają zająć się sprawami kadrowymi oraz wynagrodzeń.
    Wykaz przedmiotów:
      Źródła i zasady prawa pracy polskiego i europejskiego
      Nawiązanie i rozwiązanie stosunku pracy
      Podstawowe prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy
      Czas pracy
      Urlopy pracownicze
      Ochrona pracy kobiet, osób młodocianych i osób niepełnosprawnych
      Wynagrodzenia za pracę z elementami księgowości zarobkowej
      Umowy cywilnoprawne
      Państwowa Inspekcja Pracy – organ nadzoru i kontroli nad warunkami pracy
      Aspekty prawne rekrutacji pracowników
      Podstawowe zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
      System ubezpieczeń społecznych w Polsce
      Obowiązek zgłaszania i wyrejestrowywania płatnika składek i ubezpieczonych w ZUS
      Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznych i ubezpieczeniu zdrowotnemu w tym zbiegi tytułów ubezpieczeń
      Zasady naliczania i rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych
      Zasady wypełniania i korygowania dokumentacji ubezpieczeniowej: zgłoszeniowej i rozliczeniowej
      Ubezpieczenia społeczne osób migrujących w celach zarobkowych
      Świadczenia długoterminowe wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych
      Świadczenia pieniężne w razie choroby i macierzyństwa
      Wypadki w pracy i choroby zawodowe
      Związki zawodowe i Rady Pracownicze
    Odpłatność za studia:

     

    1 700 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Prawo w obrocie gospodarczym
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • osoby działające w szeroko rozumianej sferze obrotu gospodarczego,
    • przedstawiciele kadry zarządzającej,
    • członkowie rad nadzorczych,
    • przedsiębiorcy,
    • pracownicy podmiotów gospodarczych,
    • pracownicy instytucji zajmujących się sprawami gospodarczymi, kontraktowymi, nadzorczymi, organizacyjnymi, finansowymi podmiotów publicznych jak i prywatnych.
    Cel studiów:

    • podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób funkcjonujących w szeroko postrzeganej sferze obrotu gospodarczego. Program studiów zapewnia wszechstronne doskonalenie i kształcenie o charakterze praktyczno-teoretycznym w dziedzinach prawa handlowego i gospodarczego.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Program studiów zapewnia wszechstronne doskonalenie i kształcenie o charakterze praktyczno-teoretycznym w dziedzinach prawa handlowego i gospodarczego.
    Absolwent podniesie swoje kwalifikacje i umiejętności w posługiwaniu się przepisami prawa gospodarczego i handlowego w sferze obrotu gospodarczego. Nabędzie także umiejętności rozwiązywania konkretnych problemów w omawianej dziedzinie.
    Wykaz przedmiotów:
      Prawo spółek
      Prawo upadłościowe i naprawcze
      Prawo własności intelektualnej
      Umowy w stosunkach gospodarczych
      Zamówienia publiczne
      Wybrane elementy prawa gospodarczego publicznego
      Dochodzenie roszczeń w stosunkach gospodarczych
      Elementy rachunkowości finansowej
      Wybrane zagadnienia prawa podatkowego
      Zasady prowadzenia ksiąg i ewidencji podatkowej w podmiotach gospodarczych
      Stosunki zatrudnienia w podmiotach gospodarczych
      Prawo papierów wartościowych
      Rynek papierów wartościowych jako forma pozyskiwania środków finansowych
    Odpłatność za studia:

     

    1 800 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Rachunkowość i podatki
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • pracownicy działów księgowości,
    • pracownicy działów rachuby płac i pionów finansowo-księgowych przedsiębiorstw i instytucji,
    • pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej,
    • pracownicy urzędów skarbowych,
    • pracowników urzędów kontroli skarbowej,
    • osoby prowadzące samodzielną działalność gospodarczą w ramach biur rachunkowych i biur doradztwa podatkowego,
    • osoby chcące poszerzyć i zaktualizować swoją wiedzę z zakresu rachunkowości i podatków.
    Cel studiów:

    • dostarczenie specjalistycznej, a zarazem praktycznej wiedzy, niezbędnej do wykonywania zawodu księgowego oraz do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych,
    • nabycie, uzupełnienie bądź usystematyzowanie wiedzy z zakresu rachunkowości, rachunkowości finansowej i zarządczej, sprawozdawczości i analizy finansowej, prawnych regulacji księgowych i systemu podatkowego oraz wykorzystanie jej w praktyce,
    • posiadanie i wykorzystanie wiedzy oraz umiejętności z zakresu prowadzenia ksiąg rachunkowych, ewidencji księgowej i sprawozdawczości finansowej, a także rozliczeń podatkowych i polityki podatkowej,
    • nabycie umiejętności prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania i analizy sprawozdań finansowych i podatkowych, a także dokonywania analizy podatkowej.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Absolwent studiów nabędzie wiedzę w zakresie różnych dziedzin prawa, rachunkowości, systemu zobowiązań podatkowych oraz zarzadzania finansami niezbędną do podjęcia pracy w działach księgowo-rachunkowych.
    Wykaz przedmiotów:
      Ordynacja podatkowa
      Prawo cywilne
      Prawo pracy, prawo upadłościowe
      Prawo celne
      Harmonizacja prawa podatkowego w Unii Europejskiej
      Kodeks karny skarbowy
      Podatek dochodowy od osób fizycznych
      Podatek dochodowy od osób prawnych
      Podatek od towarów, usług i akcyzy
      Zasady prowadzenia ewidencji i ksiąg dla celów podatkowych
      Podatki majątkowe
      Podatki lokalne
      Kodeks spółek handlowych
      Papiery wartościowe
      Kontrola podatkowa i skarbowa
      Podstawy rachunkowości
      Rachunkowość finansowa
      Rachunkowość zarządcza
      Sprawozdawczość finansowa
      Analiza finansowa
      Informatyka w rachunkowości
    Odpłatność za studia:

     

    1 500 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • osoby chcące zdobyć niezbędne kompetencje do wykonywania zawodu związanego z pracą w służbie BHP na stanowisku starszego inspektora BHP,
    • właściciele i zarządzający firmami, którzy z mocy prawa odpowiadają za bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
    • osoby chcą nabyć przygotowanie dydaktyczne uprawniające do prowadzenia szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.
    Cel studiów:

    • wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do skutecznego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, szczególnie w zakresie,
    • analizy i oceny zagrożeń czynnikami chemicznymi, fizycznymi i biologicznymi występującymi w środowisku pracy, oceny ryzyka związanego z tymi zagrożeniami oraz wdrażania działań korekcyjnych kontrolujących poziom ryzyka,
    • bieżącego monitorowania stanu BHP oraz przestrzegania zasad i przepisów,
    • rozwiązywania bieżących problemów technicznych i organizacyjnych związanych z bezpieczeństwem i ergonomią w skali zakładu pracy i w odniesieniu do stanowisk pracy,
    • eliminacji i/lub ograniczania oddziaływania na pracowników czynników niebezpiecznych, szkodliwych i uciążliwych dla zdrowia,
    • współuczestniczenia w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych, a także podejmowania odpowiednich działań profilaktycznych,
    • organizowania i prowadzenia szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz propagowania wiedzy o BHP.
    Cele szczegółowe zapewniające osiągnięcie celu głównego to:

    • wyposażenie absolwentów w podstawową wiedzę dotyczącą ustaw, przepisów oraz norm krajowych i unijnych z zakresu prawa pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, ich interpretowania oraz stosowania w praktyce,
    • zapoznanie słuchaczy z funkcjonowaniem znormalizowanego systemu zarządzania BHP, zgodnie z normami serii PN-N 18000 oraz przedsięwzięciami związanymi z analizą i oceną ryzyka zawodowego związanego z zagrożeniami środowiska pracy oraz wskazanie na potrzebę doskonalenia jakości systemowego zarządzania BHP,
    • rozwijanie i upraktycznienie wiedzy z zakresu ergonomii fizjologii pracy w aspekcie kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
    • rozwijanie i upraktycznienie wiedzy z zakresu ergonomii fizjologii pracy w aspekcie kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
    • przekazanie interdyscyplinarnego zasobu wiedzy o czynnikach zagrażających, szkodliwych i uciążliwych oddziałujących w środowisku pracy oraz o zasadach ich prewencji i profilaktyki,
    • rozwinięcie i ugruntowanie wiedzy o organizacji i funkcjonowaniu służby bhp w zakładzie pracy,
    • zapoznanie z zasadami monitorowania stanu BHP oraz organizowania i przeprowadzenia wewnętrznego audytu BHP związanego z wykonywaniem zadań zawodowych,
    • usprawnienie umiejętności opracowania procedur postępowania na wypadek szczególnego zagrożenia i awarii, w tym przyswojenie procedur udzielania pomocy przedmedycznej,
    • zapoznanie i upraktycznienie wiedzy dotyczącej środków ochrony indywidualnej i zbiorowej stosowanych podczas wykonywania zadań zawodowych,
    • przekazanie, rozwinięcie i upraktycznienie wiedzy dydaktycznej i wyrobienie umiejętności dydaktycznych pozwalające zorganizować i przeprowadzić szkolenie w zakresie BHP oraz efektywnie komunikować się w celu wyjaśniania istoty zagrożeń w środowisku pracy,
    • ukształtowanie metodycznych umiejętności analizowania i rozwiązywania problemów BHP oraz pisarskiego opracowania ich wyników.
    Czas trwania studiów:
    Studia trwają 200 godzin (dwa semestry) i kończą się przygotowaniem i obroną pracy dyplomowej wg. tematu wskazanego na seminarium dyplomowym i zaakceptowanego przez prowadzącego seminarium w formie pisemnej, a także zaprezentowanie jej przed komisją oceniającą. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej.
    Program studiów spełnia wymogi zawarte w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2004 r., §1 ust. 3 rozporządzenia, w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. nr 246 , poz. 2468) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (Dz. U. z dnia 17 lutego 2012 r. poz. 184) i daje absolwentom uprawnienia do pracy na stanowisku inspektora BHP oraz do prowadzenia szkoleń z zakresu BHP.
    Wykaz przedmiotów:
      Prawna ochrony pracy w Polsce. Prawo bezpieczeństwa i higieny pracy
      Systemowe zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
      Ergonomia i fizjologia w kształtowaniu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
      Identyfikacja, prewencja i profilaktyka niebezpiecznych, szkodliwych i uciążliwych czynników w środowisku pracy
      Wymagania techniczne bezpieczeństwa i higieny pracy w obiektach, pomieszczeniach i na stanowiskach pracy, eliminowanie zagrożeń
      BHP - zagrożenia i ich eliminowanie w systemach logistycznych
      Wypadki w pracy i choroby zawodowe, prewencja wypadków i profilaktyka zdrowotna
      Bezpieczeństwo przeciwpożarowe i ochrona środowiska naturalnego
      Przedsiębiorczość i kompetencje interpersonalne pracowników służb BHP
      Zadania i metody pracy służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Monitoring i audyt bhp
      Zbiorowe i indywidualne środki ochrony przed zagrożeniami
      Organizacja szkolenia. Metodyka i dydaktyka edukacji dla bhp
      Seminarium dyplomowe
    Odpłatność za studia:

     

    1 600 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Zarządzanie kapitałem ludzkim i rozwojem organizacji
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • osoby mające zamiar podjąć pracę w działach kadrowo-płacowych,
    • pracownicy działów HR, zarządzania personelem lub też kadr, którzy chcieliby rozszerzyć i zaktualizować swoje umiejętności oraz wiedzę z zakresu zarządzania zasobami ludzkim i rozwojem organizacji
    • osoby, które odpowiadają za wdrażanie polityki i strategii rozwojowej kapitału intelektualnego (HR) w organizacjach, a ich celem jest poszerzenie wiedzy, i umiejętności praktycznych na bazie najnowszych trendów międzynarodowych,
    • osoby, które zarządzają projektami rozwojowymi w organizacjach (OD) z udziałem kapitału intelektualnego,
    • osoby, które dążą do dalszego rozwoju kariery zawodowej w dziedzinie związanej z zarządzaniem kapitałem intelektualnym (HR) i rozwojem organizacji (OD).
    Cel studiów:

    • Rozwinięcie wiedzy i praktycznych umiejętności w dziedzinie Zarządzania Kapitałem Ludzkim (HR) oraz Strategicznym Rozwojem Organizacji (OD).
    • Rozwinięcie wiedzy studentów w zakresie „miękkich” umiejętności zarządzania projektami HR/OD w organizacji, zdobycie doświadczenia w prowadzeniu projektów organizacyjnych z ww. dziedziny, rozwinięcie kompetencji jakimi powinni cechować się profesjonaliści reprezentujący funkcję HR w organizacji (HR jako Business Partner i HR Profession Map).
    • Zrozumienie najważniejszych współczesnych trendów zarządzania zmianą w biznesie i typologii organizacyjnych.
    • Kształtowanie wiedzy i praktyki w zakresie strategicznego zarządzania kapitałem intelektualnym w organizacji.
    • Metody i techniki budowania strategii HR.
    • Rozwinięcie podstawowej wiedzy w zakresie interpretacji głównych sprawozdań finansowych (Budżetowanie, Rachunek Zysków i Strat).
    • Rozwinięcie praktycznych umiejętności budżetowania.
    • Zrozumienie współczesnych trendów zarządzania bazami danych w organizacjach (Analizy danych, Raportowanie, Big Data).
    • Zrozumienie współczesnych trendów rynków pracy oraz strategicznego planowania kapitału intelektualnego w organizacji.
    • Rozwinięcie umiejętności planowania ścieżki rozwojowej pracowników oraz planowania sukcesji w organizacji, opracowanie strategii retencyjnych pracowników i pozyskiwania talentów.
    • Zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu coachingu oraz mentoringu zawodowego.
    • Rozwinięcie wiedzy w zakresie pojęcia wydajności zaangażowania kapitału intelektualnego (HPW) i jego wkładu w budowanie wydajnych organizacji (HPWO).
    • Rozwinięcie wiedzy w zakresie teorii i modeli motywacyjnych w kontekście pojęcia wydajnych organizacji (HPWO) i efektywności biznesowej organizacji.
    • HR jako partner w biznesie.
    • Zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie wdrażania strategii i praktyki HR w celu podniesienia poziomu zaangażowania pracowników.
    • Praktyczne zastosowanie technik i modeli HR w budowaniu kultur organizacyjnych nastawionych na wysokie wyniki (HPWO).
    • Zrozumienie psychologicznego i biznesowego kontekstu wynagradzania pracowników oraz modeli przywództwa.
    • Zrozumienie kluczowych celów i zadań funkcji HR we współczesnych organizacjach.
    • Rozwinięcie wiedzy w zakresie oceny funkcji HR w kategoriach wartości dodanej i wydajności organizacji.
    Czas trwania studiów:
    Program prowadzony w języku polskim (istnieje możliwość również w języku angielskim) w oparciu o międzynarodowe materiały dydaktyczne. W ramach zajęć przewidziane są spotkania z międzynarodowymi ekspertami biznesu. Całość zakłada ok. 180 godzin wykładowych. Ocena dydaktyczna oparta będzie na praktycznym zastosowaniu zdobytej wiedzy tj. zaliczenie studiów na podstawie obrony rocznego, indywidualnego projektu organizacyjnego.
    Wykaz przedmiotów:
      Moduł 1 Zarządzanie Projektami Organizacyjnymi.
      Moduł 2 Zarządzanie zmianami w organizacji oraz kapitałem intelektualnym w biznesie.
      Moduł 3 Finanse dla nie-finansistów i zarządzanie organizacyjnymi bazami danych.
      Moduł 4 Zarządzanie talentem w organizacji.
      Moduł 5 Zarządzanie zaangażowaniem pracowników i efektywnością organizacji.
      Moduł 6 Zarządzanie funkcją HR/OD w organizacji.
    Odpłatność za studia:

     

    1 750 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    + Zarządzanie w oświacie
    Mobilność:

    Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).

    Kontakt:

     +48 33 829 72 42
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Koordynator studiów:
    mgr Marta Kijas
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adresaci:

    • dyrektorzy szkół oraz osoby zajmujące stanowiska kierownicze w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowo wychowawczych;
    • kandydaci na stanowiska kierownicze w placówkach oświatowych;
    • nauczyciele zainteresowani doskonaleniem zawodowym pragnący nabyć wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania w oświacie;
    • osoby zajmujące się tematyką nadzoru pedagogicznego, animatorzy działań i organizacji oświatowych oraz osoby zajmujące się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego.
    Cel studiów:

    • przygotowanie profesjonalnej kadry do pełnienia funkcji kierowniczych w instytucjach oświatowych;
    • doskonalenie zawodowe kadry kierowniczej instytucji oświatowych oraz pracowników samorządowej administracji oświatowej,
    • podwyższenie kwalifikacji zawodowych nauczycieli z uwzględnieniem możliwości ich awansu zawodowego;
    Czas trwania studiów:
    Studia podyplomowe Zarządzanie w oświacie dedykowane są dla osób chcących pełnić funkcje kierownicze w instytucjach oświatowych. Ukończenie studiów umożliwia słuchaczom zdobycie wiedzy i niezbędnych umiejętności do profesjonalnego zarządzania jednostką oświatową.
    Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Zajęcia prowadzą praktycy, prawnicy, dyrektorzy szkół oraz wykładowcy Wyższej Szkoły Finansów i Prawa w Bielsku-Białej.
    Wykaz przedmiotów:
      Polityka oświatowa – prawo oświatowe
      Prawo pracy
      Przepisy BHP
      Prawo rodzinne
      Organizacja, zarządzanie i marketing w oświacie
      Finansowanie działalności oświatowej
      Zarządzanie finansami w oświacie
      Zamówienia publiczne
      Kontrola zarządcza
      Planowanie i projektowanie koncepcji szkoły i placówki oświatowej
      Nadzór pedagogiczny i zarządzanie jakością kształcenia
      Badanie efektów pracy szkoły i placówki oświatowej
      Kierowanie i administrowanie szkołą i placówką oświatową – zarządzanie dokumentację
      Pozyskiwanie i wykorzystanie środków z funduszy UE w polskim systemie edukacji
      Psychologiczne aspekty kierowania w szkołach i placówkach oświatowych
      Zarządzanie konfliktem oraz problemem w szkołach i placówkach oświatowych, negocjacje i mediacje
    Odpłatność za studia:

     

    1 200 zł/semestr
    • 0 zł opłaty rekrutacyjnej
    • 10% zniżki dla absolwentów WSFiP
    • 5% zniżki dla każdej osoby w przypadku, gdy z danego podmiotu zapisu dokonują dwie lub więcej osób
    • I rata do 15 listopada
    • II rata do 15 stycznia
    • III rata do 15 marca
    • IV rata do 15 maja
    • Wpłaty – wpłat należy dokonać na konto bankowe Uczelni:
      Bank Pekao S.A.
      28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Zapisz się!
    Krok pierwszy - zarejestruj się w Internetowym Systemie Rekrutacyjnym WSFiP (IRK)
    • Załóż konto w systemie IRK (Internetowa Rekrutacja Kandydatów).
    • Postępuj zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi w wiadomościach przesłanych na adres e-mailowy wskazany podczas rejestracji.
    • Po aktywowaniu konta i zalogowaniu się do IRK i przejdź etapy uzupełniania danych.
      Aby sprawnie wypełnić wymagane pola przygotuj: swój numer pesel, świadectwo dojrzałości/dyplom, zdjęcie w formie elektronicznej.
    • Zapoznaj się z klauzulą informacyjną.
    Krok drugi - wybierz interesujący Cię kierunek studiów podyplomowych
    • W systemie IRK deklarujesz kierunek studiów, na którym chcesz studiować.
    • Możesz zadeklarować maksymalnie 3 kierunki z tego samego lub różnych wydziałów.
    • Przyjęty możesz być tylko na jeden kierunek studiów, a na uczelni składasz formularz z ostatecznie wybranym przez ciebie kierunkiem. Opłata rekrutacyjna jest stała niezależnie od liczby zdeklarowanych kierunków.
    Krok trzeci - zrealizuj etapy uzupełniania danych w IRK
    Aby sprawnie wypełnić wymagane pola przygotuj:
    • numer pesel,
    • dyplom ukończenia studiów wyższych (dyplom z tytułem inżynier, licencjat, magister)
    • zdjęcie w formie elektronicznej.
    Krok czwarty – wydrukuj wygenerowane formularze
    Krok piąty – uzupełnienie dokumentów w uczelni
    W kolejnym etapie kandydaci na studia podyplomowe powinni zgłosić się do Dziekanatu Uczelni z kompletem dokumentów zawierającym:
    • dokument tożsamości,
    • kserokopie dyplomu ukończenia studiów: inżynier, licencjat, magister; oryginał do wglądu,
    • wydrukowane formularze z systemu Internetowa Rekrutacja Kandydatów,
    • jedną fotografią (zgodnie z wymogami jak przy dowodzie osobistym)
    Krok szósty – oczekiwanie na rozpoczęcie studiów
    Kandydacie, śledź swoje konto w systemie IRK oraz e-mail, który podałeś zakładając konto lub skontaktuj się z Koordynatorem studiów w celu dalszego postępowania.

    Atuty Wyższej Szkoły Finansów i Prawa

     

    Prestiż i wysoka pozycja WSFiP w środowisku

    Szeroka i różnorodna oferta studiów dostosowana do potrzeb rynku pracy

    Wysoko wykwalifikowana kadra naukowo - dydaktyczna

    Nowoczesna baza dydaktyczna, laboratoria z unikalną aparaturą badawczą

    Umiędzynarodowienie studiów, m.in. Erasmus+, Cepus

    Aktywność w kołach, konferencjach i seminariach naukowych

    Niskie czesne, wysokie stypendia, liczne promocje

    Dogodna lokalizacja i nowoczesna baza dydaktyczna

    Studia kończące się uzyskaniem dyplomu oraz licznych certyfikatów

    Adres


    Wyższa Szkoła Finansów i Prawa
    43-382 Bielsko-Biała ul. Cz. Tańskiego 5
    Elektroniczna Skrzynka Podawcza:
    /wsfip_bb/SkrytkaESP
    Konto bankowe:
    Bank Pekao S.A.
    28 1240 4142 1111 0000 4823 0360

    Back to top